Ciasto miodowe inaczej.

IMG_6517
 
Niedziela to mój ulubiony dzień,czas zwalnia bieg,nic dzisiaj nie muszę,
zegar potrzebny mi tylko po to ,aby nie przegapić wyjęcia z piekarnika
 tego wspaniałego ciasta…
Składniki.(ciasto miodowe)
 
300 gr maki
150 gr cukru 
2 łyżki miodu
1 łyżka wody
1 żółtko
150 gr margaryny
1 łyżeczka sody
Mąkę przesiać ze sodą ,dodać margarynę i posiekać .
Następnie dodać resztę składników i zagnieść jednolite ciasto.
 Można podzielić je na dwie części i upiec na dwóch blaszkach,ja jednak upiekłam na jednej wielkiej i przekroiłam po upieczeniu na połowę.
 Pieczemy około 10 min w 180 stopniach.
Przepis na ciasto miodowe pochodzi od Arabeski.
 
Biszkopt:
3 jajka
3 łyżki cukru
3 łyżki maki
1,5 łyżki kakao
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
 
Białka ubić na sztywno,dodawać po kolei żółtka i dalej ubijać mikserem,następnie łyżką wmieszać partiami make z proszkiem do pieczenia.Piec około 20 min w 170 stopniach.
 
Masa budyniowa:
2 budynie waniliowe ugotować jak podaje przepis na odwrocie budyniu.Do gorącej masy wkręcić 200 gr masła,przełożyć jeszcze cieple blaty miodowe w następującej kolejności:
blat miodowy
masa budyniowa
biszkopt
masa budyniowa
blat miodowy
masa karmelowa około 100 gr 
 
dowolna posypka(opcjonalnie) u mnie pokruszone ciastka typu herbatniki.
 
 
 
 
Smacznego.
 
.
IMG_6515
 
 
.
IMG_6513
Skomentuj

