Sernik zebra z malinami.

Widziałam w internecie większość waszych serniko-zebr i się pomyliłam.
Zamiast do warstwy sera dodać czekoladę,to ja czekoladowy spód nakładałam
naprzemiennie z serem i efekt mnie zaskoczył  bardzo pozytywnie.Super ciasto ,
piekło się tylko 20 min dłużej niż zazwyczaj serniki w moim piekarniku.
Wykorzystałam przepis  na  cielaczka :
Piekłam z połowy porcji ,przepis jest na standardową,dużą blaszkę,ale nie wychodzi super wysoki.

Obrazek

Składniki:
1 kostka masła 250 g
1 szklanka cukru
10 łyżek wody
1 łyżka oleju
2 łyżki kakao
Wszystkie składniki zagotować na gazie do rozpuszczenia się cukru i 
odstawić do ostygnięcia.
 
 
Następnie dodać do czekoladowej masy:
 2 szklanki maki(niepełne ,masa do zebry powinna być lejącą)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
4 żółtka 
4 białka
 
         Do ostudzonej masy czekoladowej dodajemy partiami mąkę z proszkiem do pieczenia i po jednym żółtku i miksujemy. Białka  ubijamy na sztywno i delikatnie łyżką należy wmieszać do masy.
Masa serowa:
0,5 kg białego sera typu President
1 szklanka cukru
4 jajka(żółtka i białka osobno)
4 łyżki kaszki manny
2 cukry waniliowe
200 g malin na wierzch ciasta(u mnie mrożone)
 
 
 Wykonanie masy serowej.
          Żółtka ubić z cukrami , dodać ser i kaszkę manną, zmiksować. Białka ubić na sztywno i wmieszać  łyżką delikatnie do masy.
 
 
Na blachę wyłożoną papierem nakładamy
 naprzemiennie masę białą,masę czekoladową i tak do wyczerpania ciasta. Zaczęłam od masy czekoladowej.
Na wierzchu rozsypujemy maliny.
Pieczemy około 1 godziny i 15 min w 170 stopniach. Jeśli wierzch ciasta
zezłoci  się zbyt szybko należny przykryć go folią aluminiową.

 

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Dla mojej córeczki kilka kawałów bez malin…
Obrazek

 

Skomentuj

