Drożdżówki z serem i malinami.

Kolejne drożdżówki ,to moja słabość ,jest tyle możliwości

wykorzystania tego ciasta,że trudno mi się powstrzymać.

Sposób składania podejrzany w internecie ,przepis z mojego 

drożdżowca ,nadzienie cudowne :ser i maliny ,to było

połączenie doskonałe ,szczególnie w drożdżówkach z kakao.

Obrazek

Składniki:

 25 g świeżych drożdży

400 g mąki pszennej

4 łyżki cukru(jeśli wolicie słodsze może być 0,5 szklanki)

1 jajko

żółtko

100 ml mleka

100 ml śmietany kremówki

szczypta soli

Do połowy wyrobionego ciasta dodałam dwie łyżki kakao,zaciekawił mnie 

czekoladowy smak w drożdżowym cieście i ze wspomnianym nadzieniem

smakowały świetnie.

 

Podgrzewamy mleko z kremówką ,(nie możne być gorące!) dodajemy 1 łyżkę

cukru ,drożdże i mąki tyle ,aby powstała konsystencja gęstej śmietany ,

dokładnie mieszamy i odstawiamy na 15 min.

Jajko ,żółtko i pozostały cukier ubijamy ,dodajemy zaczyn z drożdży i śmietany

i stopniowo mąkę i wyrabiamy ciasto gładkie i elastyczne ,nie przesadzić z

mąką .Odstawiamy do wyrośnięcia na około 1 godzinę. Odgazowujemy

wyrośnięte ciasto ,dzielimy na trzy części i rozwałkowujemy je na kwadraty.

Z  kwadratów wycinamy dość długie prostokąty ,które z jednego dłuższego 

boku nacinamy 4 razy w formie grzebienia ,a z drugiej strony nakładamy nadzienie

i zawijamy od strony nadzienia nakładając nacięcia na wierzch bułeczek. Ufff ,

mam nadzieję,ze to dość jasno wyjaśniłam. Gotowe drożdżówki odstawiamy na kolejne 0,5 godziny do napuszenia.Pieczemy 20 min w 180 stopniach.

 

 

Nadzienie:

300 g serka typu Philadelphia.

2 łyżki cukru

Maliny ,około 100 g ,miałam mrożone i takie wciskałam w każdą drożdżówkę

w serek  połączony z cukrem ,nie mieszałam wcześniej z serkiem,bo by się rozpadły.

Obrazek
Obrazek

 

 

Skomentuj

