Biały ser.

Ser domowy nieporównywalny z żadnym innym ,co prawda nie miałam
mleka prosto od krowy ,ale i tak byłam zachwycona smakiem.Pierwsze podejście,
troszkę miałam kłopotów,ale się udał ,warto !.

 Obrazek

Składniki:
2 l świeżego niepasteryzowanego mleka
 (nie miałam ,kupiłam w kartonie ,tłuste)
0 ,5 l kefiru 
Mleko połączyć z kefirem i odstawić na minimum dwa dni pod 
przykryciem.W gorący dzień pewnie jeden dzień wystarczy.
Postawić garnek na niewielkim ogniu i podgrzewać do momentu
oddzielenia się masy serowej od serwatki (mętny ,wodnisty płyn)
Nie podgrzewać za długo ,bo ser będzie zbity i wysuszony.
(około 40 min)
Na sicie położyć pieluszkę tetrową i wylać na nią zawartość garnka.
Poczekać aż serwatka odcieknie i zostanie sam ser. Następnie powiesić 
ser w pieluszce nad zlewem na kilka godzin aby odciekł do końca.
Ser wyłożyć na talerz i przechowywać w lodowce.Pysznosci!.

 

 

Skomentuj

