Crostata.


Nie przyznam się ile kawałków zjadłam na ciepło ,
ale przepadłam.
To niepozorne kruche ciasto z owocowym wnętrzem uzależnia.
Wykorzystałam świeżą brzoskwinię i na niej ułożyłam zamrożone
maliny ,możne dlatego nie rozpadły się w czasie pieczenia .

 

Obrazek

 

Składniki: (kruche ciasto)
125 g  masła
5 łyżek cukru 
1 jajko
1,5 szklanki mąki 
 

 

 
Wszystkie składniki zagnieść szybko rękoma i wstawić do 
lodówki na 0,5 godziny .
 
 
ponadto:
1 brzoskwinia
200 g malin (można dać więcej)
3 łyżki ciemnego cukru
jajko do posmarowania brzegów ciasta
cukier puder do dekoracji
 
Po schłodzeniu ciasto rozwałkowujemy na papierze do pieczenia
i na blaszce na której będzie się piekło  na spore koło.Na środku
rozłożyć 1 brzoskwinie pokrojoną w cienkie plasterki ,a na niej
maliny ,truskawki ,bądź inne owoce.Brzegi ciasta poskładać do
środka,tak aby owoce pozostały widoczne .(ładniej wygląda)
Rozbełtanym jajkiem posmarować brzegi ciasta ,posypać ciemnym
cukrem i piec około 30 min w 190 stopniach.
Po przestudzeniu można posypać cukrem pudrem.

 Obrazek

Podpatrzyłam  http://mojeciacho.blox.pl/2012/07/Crostata-czyli-kruche-ciasto-z-owocami.html

Obrazek

Skomentuj

