Chleb z cukinią i orzechami włoskimi.

Nie mogłam oderwać oczu od chleba na blogu Moje pasje i 
zrobiłam swój.Nie zawiodłam się ,bo smakował wyśmienicie.
Troszkę pozmieniałam składniki ,dodałam dwa ziemniaki ugotowane ,
dzięki czemu chleb był świeży jeszcze trzeciego dnia ,polecam .

 Obrazek

Składniki
500 g mąki 
(można dać pszenną i trochę żytniej , jeśli lubicie)
45 g drożdży
1 łyżeczka cukru
250 ml letniej wody
2 łyżki oliwy z oliwek
2 łyżeczki soli
1 jajko
2 ziemniaki ,średniej wielkości ,ugotowane i przeciśnięte przez maszynkę
250 g cukinii (starłam na tartce o grubych oczkach  )
75 g posiekanych orzechów włoskich
 
trochę mleka do posmarowania wierzchu chleba przed pieczeniem.
 
Drożdże rozrobić w 50 ml letniej wody ,łyżeczce cukru i łyżce mąki i 
odstawić do podrośnięcia na 20 min .Po tym czasie z mąki ,rozczynu ,
jajka ,soli ,ziemniaków ,oliwy i reszty wody wyrobić ciasto .
Dodać cukinię ,orzechy i jeszcze raz wyrobić .Następnie odstawić do 
wyrośnięcia na około 1 godzinę .Po tym czasie ciasto jeszcze chwilę
wyrabiamy i przekładamy do foremki ,u mnie naczynie gliniane ,okrągłe .
Czekamy jeszcze 0,5 godziny ,smarujemy wierzch chleba mlekiem ,możemy 
też posypać orzechami i pieczemy w nagrzanym do 200 stopni piekarniku
przez około 60 min .(u mnie był dobry po 50 min ) .
 
Obrazek
Źródło :  http://mojepasjekrakow.blogspot.com.es/2013/09/chleb-cukiniowy-z-orzechami-woskimi.htmlObrazek

 

Skomentuj

