Sernik gotowany.

 

 

Nie znałam wcześniej sernika gotowanego .Zaciekawił
mnie sposób przygotowania masy i postanowiłam spróbować .
Korzystałam  z sera  typu philadelphia ,bo nie ma u mnie innego ,z którego mogłabym upiec to pyszne ciasto.
Polecam bardzo!.

 

 

 Obrazek

Składniki
Ciasto miodowe:
300 g mąki
150 g cukru
2 łyżki miodu
1 łyżka wody
żółtko
150 g masła
2 łyżki kakao
1 ,5 łyżeczki sody
Mąkę przesiać ze sodą i kakao ,dodać masło i posiekać .Następnie
dodać resztę składników i zagnieść jednolite ciasto. Przełożyć na dużą 
blachę ,ma być cieniutka warstwa.(wielkości piekarnika ) i upiec je w 180 stopniach przez 10 min.
 
Masa serowa:
0,5 szklanki mleka
0,5 szklanki cukru
600 g sera na serniki
2 jajka
1 opakowanie budyniu śmietankowego
2 łyżki mąki ziemniaczanej.
Połowę mleka zagotować z cukrem ,do rozpuszczenia cukru.
Dodać ser i roztrzepane jajka i gotować mieszając łyżką do 
lekkiego zgęstnienia .Dodać resztę mleka połączonego z budyniem 
i mąką ziemniaczaną i gotować ciągle mieszając przez około 5 minut.
Gotową masą przełożyć miodowe placki (wcześniej przecięłam je na 
3 części).Można polać polewą czekoladową.
 
Polewa:
100 g czekolady gorzkiej
8 łyżek mleka
Czekoladę rozpuścić z mlekiem i polać ciasto.
Obrazek
Obrazek
One thought on “Sernik gotowany.

Skomentuj

