Tort czekoladowy.

Torty nie są moją mocną stroną ,co widać na
poniższych zdjęciach .Wybieramy się jednak 
dziś wieczorem do przyjaciół i chciałam 
zrobić coś mega czekoladowego .Wybrałam 
tort z czekoladowym musem i błyszczącą polewą czekoladową. Nie miał być idealny ,
ale pyszny i mam nadzieję ,że będzie smakował .

 Image

Upiekłam biszkopt czekoladowy i przełożyłam czekoladowym musem z gorzkiej czekolady i 
śmietany kremówki .
Wierzch polałam czekoladową polewą  z dodatkiem mąki
ziemniaczanej ,dzięki czemu nie zastyga na kamień i 
fajnie błyszczy .
Image
Składniki na biszkopt:
4 jajka ,białka i żółtka osobno
4 łyżki cukru
4 łyżki mąki
2 łyżki ciemnego kakao
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia 
 
Białka ubić mikserem na sztywno dodając po łyżce
cukru .Następnie zmiksować po kolei  z żółtkami .
Mąkę przesianą z kakao i proszkiem do pieczenia 
wmieszać delikatnie do masy jajecznej .Piec w 175 stopniach 
około 20 minut .Biszkopt przestudzić i przeciąć wzdłuż
na dwa blaty .
 
Czekoladowa masa :
400 ml śmietany kremówki
2 gorzkie czekolady 200 g każda
Czekolady rozpuścić w śmietanie nie doprowadzając 
do zagotowania masy i odstawić do ostygnięcia .
Zimną masę ubić i przełożyć nim biszkopt ,
wyrównując boki tym samym kremem.
 
Polewa czekoladowa :
100 g masła
50 g gorzkiej czekolady
1 łyżka kakao
1 łyżka mąki ziemniaczanej
 
Masło rozpuścić ,dodać czekoladę rozpuszczoną 
w mikrofalówce i pozostałe składniki i wymieszać ,
nie gotować. Polać ciasto i udekorować w dowolny 
sposób.
Do masy i do polewy można dodać cukier .
 
Image
Skomentuj

