Bomba czekoladowo – truskawkowa.

Miłość od pierwszego wejrzenia ! .Tylko tak mogę określić

to ,co poczułam na widok bomby czekoladowo –
truskawkowej u Dorotki .A taką miłością nie obdarzyłam
nawet mojego męża ,ba ,nawet w dniu ślubu miałam 
wątpliwości ,czy aby na pewno … na szczęście niepotrzebnie.
Obawy przyszły kiedy wczytałam się w opis przygotowania
masy truskawkowej.Jest z dodatkiem żelatyny ,a ja z panią
żelatyną średnio się lubimy i zazwyczaj sprawia mi niemiłe
niespodzianki .Podjęłam wyzwanie .Czego się nie robi z miłości 
i tym razem środek nie wypłynął z formy .Piękne ciasto!.

 Obrazek

Składniki na ciasto :
4 jajka
100 g cukru
100 g mąki pszennej
3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
4 łyżki kakao
50 g gorzkiej czekolady startej na tartce
 
Mąkę ,kakao i proszek do pieczenia przesiać i odstawić.
Białka ubić na sztywną pianę dodając po łyżce cukier .
Następnie po jednym żółtku nadal ubijając .Do masy dodać 
suche składniki i startą czekoladę i delikatnie wymieszać łyżką.
Wyłożyć ciasto na blaszkę 28 na 40 cm i piec w 180 stopniach
przez około 15 minut.Ciasto po przestygnięciu oddzielić od papieru
na którym się piekło .
Durszlak ,bądź okrągłą formę o średnicy 20 -22 cm i wysokości
10 cm wyłożyć folią aluminiową. Ciasto przenieść na durszlak ,
tak ,aby został szczelnie nim wypełniony ,można ciasto pociąć na 
mniejsze kawałki. Ciasto nie może wystawać poza formę.
 
Mus truskawkowy :
500 g truskawek mrożone ,lub świeże
sok z połówki cytryny
1/ 3 szklanki cukru
4 łyżeczki żelatyny w proszku  (12 g)
300 ml śmietany kremówki dobrze schłodzonej
Dodatkowo na spód ciasta podłużne biszkopty ,około
10 sztuk.
 
Truskawki zmiksować na puree ,dodać cukier ,sok z cytryny i 
lekko podgrzać do całkowitego rozpuszczenia się cukru .
Żelatynę namoczyć w zimnej wodzie (okolo 1/4 szklanki )
i odstawić na kilka minut .Następnie podgrzać ją w mikrofali
i dobrze wymieszać ,żeby nie było grudek i dodać do puree
truskawkowego .Dobrze wymieszać .
Śmietanę kremówkę ubić na sztywno i dodawać do niej puree truskawkowe
po jednej łyżce .Gotowy mus przelać na przygotowane ciasto czekoladowe.
Na wierzchu ułożyć biszkopty .Odstawić do lodówki do całkowitego stężenia .
 
Polewa czekoladowa:
100 ml śmietany kremówki
100 g gorzkiej czekolady 
Podgrzać śmietanę kremówkę i rozpuścić w niej czekoladę .
Ciasto wyłożyć na paterę i polać polewą czekoladową .
Można dodatkowo udekorować świeżymi truskawkami .
Przechowywać w lodówce .
Ufff …to się napisałam. Smacznego.

 Obrazek

Źródłohttp://www.mojewypieki.com/przepis/bomba-truskawkowo—czekoladowa

Obrazek

Skomentuj

