Babeczki kopiec kreta z truskawkami.

Widziałam te mini kopczyki w kilku miejscach
i bardzo mi się spodobały .Zrobiłam tylko kilka ,
do kawy ,bo nie wszyscy u mnie lubią bitą śmietanę .
Nie są tak piękne ,jak na innych blogach ,ale nie
chciało mi się miksować okruchów ciasta przeznaczonych
na wierzch babeczek i pokruszyłam je po prostu palcami .
Polecam szczególnie z truskawkami !.

Obrazek

Składniki : około 10 sztuk babeczek .
1 szklanka mąki tortowej
0,5 szklanki cukru
0,5 szklanki mleka
1/4 szklanki maślanki
2 łyżki kakao
1 jajko
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
szczypta soli

Krem :
250 g śmietany kremówki
1 łyżeczka żelatyny
3 łyżki cukru pudru
1 łyżeczka cukru waniliowego
3 łyżki gorącej wody
Dodatkowo:
truskawki

Mąkę przesiewamy do miski z proszkiem do pieczenia i
sodą ,dodajemy kakao ,sól i cukier ,mieszamy .
W oddzielnej misce mieszamy jajko z mlekiem i maślanką .
Mokre składniki dodajemy do suchych i mieszamy krótko,
tylko do połączenia składników .Masę przekładamy do
foremek i pieczemy w 180 stopniach przez około 20 minut.
Studzimy ,odrywamy papier ,w których się piekły i z pomocą
noża bądź łyżeczki wydrążamy środek .Ciasto zostawiamy
do pokrycia kopczyków .
Do otworów wkładamy połówki truskawek .

Krem :
Żelatynę rozpuszczamy w 3 łyżkach gorącej wody i studzimy .
Śmietanę ubijamy na sztywno ,dodajemy cukier puder ,cukier
waniliowy i stopniowo żelatynę ,miksujemy .
Masę wkładamy do środka babeczek z lekką górką .
Na krem pokruszone ciasto wydrążone z babeczek na początku .
Babeczki muszą się schłodzić około 2 godziny w lodówce.
Moje babeczki są tylko z bitą śmietaną ,zostały pożarte zaraz
po przygotowaniu .Krem jest jednak bardzo fajny ,dlatego
przepis na niego zamieściłam.

Obrazek

Zródło :I Love Bake .

Obrazek

Skomentuj

