Sernik z krówkami.

Dawno nie było u mnie ciasta ,a jeszcze
dawniej sernika .Krówki przywiezione z
Polski okazały się zbyt słodkie ,żeby zjeść
je same ,znalazły się więc w pysznym serniku
na który zapraszam dzisiaj.

IMG_2178

Składniki:
1 szklanka mleka
125 g masła
2 czubate łyżki kakao
0,5 szklanki cukru
50 g połamanej ,gorzkiej czekolady
2 szklanki mąki
1 łyżeczka sody oczyszczonej
3 jajka (oddzielnie białka i żółtka)
Do garnka wlać mleko ,dodać masło ,kakao ,czekoladę ,cukier i
podgrzać ,mieszając do rozpuszczenia składników .Ostudzić.
Mąkę przesiać z sodą i dodać do masy czekoladowej ,razem z żółtkami ,
zmiksować do połączenia składników. Ubić na sztywno białka i
delikatnie wmieszać do masy.

Masa serowa:
750 g sera (u mnie philadelphia)
4 jajka (oddzielnie białka i żółtka)
0,5 szklanki cukru
1 łyżka maki pszennej(pominęłam)
1 łyżka maki ziemniaczanej(pominęłam)
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
50 g roztopionego masła

dodatkowo : 100 g krówek

Wszystkie składniki ,poza białkami zmiksować
krótko na jednolitą masę .Białka ubić na sztywno
i wmieszać delikatnie łyżką do masy serowej.

W oryginale ciasto zostało podzielone na dwie
części ,czyli połowa masy czekoladowej na blaszkę ,
na to masa serowa i na wierzch druga część masy
czekoladowej. Uprościłam sobie trochę dając całą
masę czekoladową na spód ,a na wierzch masę
serową .Krówki pokrojone na mniejsze kawałki powciskałam
delikatnie w masę serową .Ciasto pieczemy w 175
stopniach około 60 min.
Można posypać po ostudzeniu cukrem pudrem.

IMG_2181

IMG_2185

Skomentuj

