Chleb razowy ze słonecznikiem.

Wreszcie udało mi się kupić mąkę razową
,co u mnie jest dość trudne i upiekłam ten
pyszny i dość łatwy chlebek .Do masy można
dodać ulubione nasiona .Ja miałam tylko
słonecznik ,ale i tak zjedliśmy cały ze smakiem.

IMG_5750

Składniki: na 1 chleb
300 g mąki pszennej razowej chlebowej
100 g mąki żytniej jasnej
100 g mąki pszennej chlebowej
10 g soli
10 g suchych drożdży lub 20 g świeżych
2 łyżki miodu
340 ml wody letniej
80 g słonecznika
dodatkowo: pestki dyni ,mak ,sezam ,len.

Mąki ,sól i suche drożdże (ze świeżych zrobić rozczyn )wymieszać .
Dodawać stopniowo wodę ,miód i słonecznik.Wyrabiać ,aż ciasto
będzie gładkie i elastyczne.Odstawić do wyrośnięcia na około 1 godzinę.
Po tym czasie ciasto krótko wyrobić ,uformować dowolny kształt chleba
i odstawić na kolejne 30 minut .Piec w 230 stopniach około 30 minut.

IMG_5773

IMG_5767Przepis z Moje wypieki.

Skomentuj

