Muffinki szpinakowe z truskawką.

Pomyślałam ,że będą paskudne w smaku ,bo
szpinak na słodko średnio mi pasuje .Wiele
osób jednak pisało ,że jest niewyczuwalny w
cieście .W muffinkach jest bardzo wyczuwalny ,
przynajmniej mojego nosa nie da się oszukać .
Dałam świeży szpinak ,więc może z mrożonym
jest inaczej .A smak ? .Bardzo delikatne ,puszyste ,
szpinakowe .

IMG_6903

Składniki : na około 10 babeczek
2 jajka
0,5 szklanki oleju ,część do szpinaku
1,5 szklanki mąki
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
150 g szpinaku świeżego
0,5 szklanki cukru
2 łyżki soku z cytryny

Szpinak blendujemy z olejem i cytryną na gładką masę ,u mnie
prawie na gładką .Jajka ubić z cukrem na puszystą masę .Dodać
powoli olej ,zmiksować .Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia i
dodać w dwóch częściach do masy ,wymieszać delikatnie łyżką .Teraz
szpinak i delikatnie wymieszać .Ciasto przekładamy do foremki na
muffinki wyłożone papilotkami i pieczemy w 170 stopniach około 20 minut.

Zielony lukier jest z reszty szpinaku jaka mi została i cukru pudru .
Znaczy utarłam listki i wycisnęłam z nich sok ,dodałam cukier puder i
zmieszałam .Udekorowałam truskawkami.

IMG_6893

IMG_6946

Skomentuj

