Ravioli miętowe z serem i szpinakiem.

Przepisów na najlepszy farsz i ciasto na
idealne ravioli jest w sieci sporo .Ja mam
swój ,sprawdzony .Ciasto dobrze się wałkuje ,
nie rozwala się w wodzie i jest bardzo smaczne .
Dodatkowo w cieście znajdują się świeże listki mięty
i taki smak ravioli smakuje mi jeszcze bardziej.

IMG_7253

Ciasto ,na około 25 sztuk:
1 szklanka mąki kukurydzianej
1,5 szklanki mąki pszennej
szczypta soli
3 łyżki oliwy z oliwek
1 szklanka wrzącej wody

Wrzątkiem zalewamy dwie szklanki wymieszanych
mąk ,resztę zostawiamy do podsypywania w trakcie
wyrabiania.Mieszamy łyżką i czekamy aż przestygnie ,
aby nie poparzyć rąk .Dodajemy sól ,oliwę i wyrabiamy
gładkie ,miękkie i elastyczne ciasto .Odstawiamy pod przykryciem.

Farsz:
150 g świeżego szpinaku
150 g twarogu ,kremowego
ząbek czosnku
sól ,pieprz
Szpinak pokroić na mniejsze kawałki ,dusić na oliwie nie dłużej niż
3 minuty ,dodać pokrojony czosnek i smażyć chwilkę .Przestudzić ,
dodać ser ,wymieszać i doprawić do smaku.

Ciasto rozwałkowujemy jak najcieniej ,podsypując w razie potrzeby
delikatnie mąką .Ja na rozwałkowanym płacie ciasta układałam listki
mięty ,składałam na pół i jeszcze raz ostrożnie rozwałkowywałam ciasto.
Wykładamy na podłużne płaty ciasta farsz w małych kopczykach i przykrywamy drugim płatem ciasta ,dociskając dokładnie wokół nadzienia .Następnie odcinamy je nożem lub foremką.Pierożki gotujemy w osolonej wodzie aż wypłyną na wierzch .
Polewamy roztopionym masłem i ścieramy na nie ulubiony ser .Smacznego.

IMG_7250

Dodatkowo podałam szparagi ,ostatnio jemy je na okrągło.

IMG_7248

Skomentuj

