Gozleme ,tureckie chlebki.

Natknęłam się na nie kilka razy i bardzo mnie
zaciekawiły .Gozleme to tureckie chlebki z mięsem ,
warzywami ,serem ,zależnie co ktoś lubi .Oryginalne
nie zawierają drożdży w składzie ,ale ja skorzystałam
z przepisu z drożdżami ,bo takie ciasto po prostu łatwiej
się wałkuje i pięknie i szybko wyrasta.Moje gozleme zawierają
farsz z tuńczyka ,marchewki ,cebulki i świeżej bazylii .

IMG_7746

Składniki : na dwa placki w formie koła
2 szklanki mąki pszennej
szczypta soli
3/ 4 szklanki ciepłej wody
2 płaskie łyżeczki świeżych drożdży
pół łyżeczki cukru

Farsz:
1 puszka ,mała tuńczyka bez zalewy
1 mała cebulka ,pokroić
2 średnie marchewki ,ugotować na miękko ,zetrzeć na tartce
bazylia ,do smaku ,pokroić na drobno
sól ,pieprz

Składniki dobrze połączyć ze sobą ,doprawić do smaku .

Ciasto:
Drożdże zasypujemy cukrem i mieszamy z kilkoma łyżkami
ciepłej wody ,odstawiamy na 15 minut.Mąkę mieszamy z solą ,
drożdżami i pozostałą wodą i wyrabiamy gładkie i elastyczne
ciasto .Odstawiamy do wyrośnięcia na około 0,5 godziny .
Po tym czasie ciasto jeszcze raz chwilę wyrabiamy ,aby pozbyć się
pęcherzyków powietrza i dzielimy na 4 kawałki ,rozwałkowujemy
na papierze ,nakładamy farsz na pierwszy placek ,nie za dużo i
przykrywamy drugim .Sklejamy dokładnie brzegi i zsuwamy placek
z papieru na rozgrzaną patelnię ,najlepiej ceramiczną .Smażymy z
obu stron do zrumienienia .Czas jest zależny od grubości rozwałkowania
ciasta ,moje były bardzo cienkie i trwało to około 1,5 minuty z każdej strony
Smacznego .Gozleme po usmażeniu można posmarować cieniutko masłem .

IMG_7737

IMG_7745

Przepis na ciasto : Filozofia smaku.

Skomentuj

