Rurki z kremem.

Wspaniałe,kruche ,rozpływające się w ustach .
Krem zależy od waszych upodobań ,u mnie
zostały nadziane domowym kremem budyniowym.
Przepis podpatrzyłam u Małgosi z bloga
Na Piecyku – polecam bardzo!.

img_2615

Składniki : na około 30 rurek
2,5 szklanki mąki
125 g masła
Szczypta soli
1 szklanka śmietany 18 %
Wszystkie składniki wyrabiamy na jednolitą masę.
Jeśli ciasto jest za rzadkie dosypujemy mąkę ,ma być
elastyczne,ale nie twarde.Zawijamy w folię i schładzamy
W lodówce minimum 1 godzinę.
Ciasto dzielimy na trzy części i rozwałkowujemy jak
najcieniej ,wycinamy paski ,wąskie o długości około
20 cm .Przygotowane kawałki nawijamy na rurki
zaczynając od najwęższego miejsca ,nakładając lekko ciasto na siebie w górę .
Pieczemy w 200 stopniach przez około 20 minut ,aż się
delikatnie przyrumienią.

Krem:
4 żółtka
200 g cukru , u mnie 100 g
1 l mleka
50 g masła
80 g mąki pszennej
80 g mąki ziemniaczanej

Mleko zagotować z masłem .Odstawić .Żółtka ubić z cukrem
na jasną pianę .Dodać mąki i ubić ,nadal ubijając wlać cienkim
strumieniem gorące mleko i stawiając na małym ogniu mieszać do połączenia się składników.Odstawić ,aż wystygnie.
Następnie napełnić masą rurki ,oprószyć je cukrem pudrem i
życzę smacznego.

img_2613

img_2619

 

19 thoughts on “Rurki z kremem.

  1. Jako dziecko często chorowałam i zawsze nudziłam mamę o lody włoskie z kawiarni. Oczywiście mama w obawie o moje gardło mi ich nie kupowała, a na pocieszenie mogłam liczyć na rurkę z kremem. Lubiłam je 😉 Ach te wspomnienia! Pyszne te Twoje rurki. Wyglądają obłędnie. Pozdrawiam serdecznie 🙂

Skomentuj

