Czekoladowe ciastka z lodami.

Upiekłam ciastka ,moje ulubione ,
mega czekoladowe .Mąż chciał coś
na deser ,ale ciastka to dla niego nie
deser .Tak powstały lody w ciastkach .
Wybaczcie,lody kupiłam.

IMG_9927

składniki:około 10 dużych ciastek
150 gr masła
1 jajko
1 żółtko
50 gr ciemnego cukru
225 gr mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
2 łyżki kakao
50 g gorzkiej czekolady ,roztopić w mikrofalówce ,
ostudzić

Dodatkowo ulubione lody .

Na gazie w wysokim garnku umieszczamy 150 g masła i roztapiamy ,masło trzymamy na średniej mocy palnika około 5 ,8 minut ,co jakiś czas mieszając łyżką aż nabierze karmelowego koloru .Pod koniec trzeba uważać ,aby całość nie zaczęła się palić ,zdejmujemy z ognia kiedy masło ma lekko karmelowy kolor i najlepiej od razu przelewamy do zimnego naczynia. Odstawiamy do ostygnięcia.
Jajko z żółtkiem ubijamy z cukrem ,wlewamy przestudzone masło,mąkę z proszkiem i kakao ,sól.
Wyrabiamy mikserem na jednolitą masę.Łyżką do lodów nakładamy ciasto na blachę wyłożoną papierem,w odstępach,bo pięknie rosną,i wstawiamy do piekarnika na 13 min w temperaturze 175 stopni.Odstawiamy do ostygnięcia .Lody nakładamy na jedno ciastko ,przykrywamy drugim i lekko
dociskamy .Smacznego.

IMG_9938

24 uwagi do wpisu “Czekoladowe ciastka z lodami.

  1. Ale sobie dogadzacie. Wspaniały deser. Ja także jadam lody i to nie tylko latem, jak większość społeczeństwa. A ciastka z lodami to ekstra pomysł. Ja ostatnio jadłam naleśniki z lodami. Też bardzo smaczne 😉 Pozdrowionka 🙂

  2. Ciekawy pomysł, chętnie wypróbuję. Wczoraj robiłam fondant i też dorzuciłam kupne lody… ale bardzo fajnie smakuje czekoladowe ciastko – jeszcze ciepłe – i zimne lody >3

Dodaj komentarz