Ciasto czekoladowe z kulkami serowo -kokosowymi.

Bardzo czekoladowe z delikatną nutą
kokosowo – serową .Robiłam je drugi raz ,
bo za pierwszym ser był zbyt lejący i
kuleczki rozpłynęły się w cieście.Polecam.img_3441

Ciasto: tortownica 20 cm ,ja zrobiłam w keksówce

4 jajka ,białka i żółtka oddzielnie
100 g cukru ,podzielić na dwie części
50 g gorzkiej czekolady ,najlepiej 70 %
3 łyżki mąki tortowej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
3 łyżki kakao
1 łyżeczka ,płaska proszku do pieczenia
Masa serowo – kokosowa:
250 g sera trzykrotnie mielonego
1 jajko
80 g wiórek kokosowych
3 łyżki cukru
Polewa:
125 ml mleka
150 g gorzkiej czekolady 70 %
30 g masła
Składniki na masę serową połączyć ze sobą dokładnie
na jednolitą masę i wstawić do lodówki na 15 minut .
Następnie lepić kulki wielkości orzecha włoskiego i
ułożyć na dnie tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia.
Ponownie wstawić do lodówki na czas przygotowania ciasta
czekoladowego.

Żółtka ubić z połową cukru na gęstą i puszystą masę.Czekoladę
rozpuścić w kąpieli wodnej ,przestudzić i połączyć delikatnie z
żółtkami .Mąkę ,proszek i kakao ,przesiać i dodawać do masy żółtkowej.
Białka ubić z drugą połową cukru i delikatnie wmieszać do masy czekoladowej .
Tortownicę z kulkami wyjąć z lodówki i zalać masą czekoladową .
Piec w 175 stopniach przez około 30 minut.
Ciasto po przestudzeniu polać polewą czekoladową.

Mleko ,masło i cukier włożyć do małego rondelka ,doprowadzić do zagotowania
na małym ogniu ciągle mieszając.Gorącą polewą polać ciasto.

img_3446

Przepis z bloga : Mniam Mniam pl

24 uwagi do wpisu “Ciasto czekoladowe z kulkami serowo -kokosowymi.

  1. Wizualnie mnie zachwyciło 🙂 Smakowo na pewno też trafiłoby w moje gusta, bo kto z nas nie kocha ciast czekoladowych! Super się prezentuje, smakowita propozycja.
    Pozdrawiam ciepło 🙂

  2. Paulina pisze:

    Witam,czy ktoś robił to ciasto oprócz tej Pani która wystawiła ten przepis? Bo ja przed chwilą wrzuciłam całe do kosza. Wydaje mi się że są źle podane proporcje,jak dosypalam suche składniki do żółtek,to ciasto zrobiło się twarde jak plastelina i w jaki sposób dodać ubite białka i delikatnie wymieszać mikser miał problem to ruszyć. A i kulek serowych jest więcej niż samego ciasta:(

    • 4 żółtka i ciepła czekolada połączone na początku dają nam lejącą,rzadką ,czekoladową masę dodanie do nich 5 łyżek mąki nie może spowodować ,że masa stanie się twarda .Ubite białka jeszcze rozrzedzają całość na końcu .To zależy jakiej wielkości robiła pani kulki ,mieszczą się idealnie na blaszce ,a masa czekoladowa je pokrywa.Pozdrawiam.Przepis jest ze strony Mniam mniam pl ,co jest również zaznaczone.

Dodaj komentarz